STRATEGI KOMUNIKASI PEMASARAN PT POS INDONESIA SEBAGAI JASA PENGIRIMAN PADA ERA GLOBALISASI
DOI:
https://doi.org/10.29303/jcommsci.v7i2.264Abstract
The business world, especially in digital marketing, is developing along with advances in technology and information. The delivery service sector experienced significant growth as a result of an increase in market demand for delivery services as a result of this digital marketing development. Although courier delivery services are considered an important component of digital marketing developments, a large share of the market is owned by private companies. This shows very good prospects for this industry. At first, pt. Pos Indonesia (Persero), a state-owned parcel delivery company, dominates Indonesia's market share. However, as more other companies enter the industry, the competition becomes more intense and affects the market. This is interesting to study because PT. Pos Indonesia is the only state-owned courier company and competes with other private courier companies. Keywords: Delivery service, PT Pos Indonesia, BUMN. ABSTRAK Dunia bisnis, terutama dalam digital marketing, berkembang seiring dengan kemajuan teknologi dan informasi. Sektor jasa pengiriman mengalami pertumbuhan yang signifikan sebagai akibat dari peningkatan permintaan pasar untuk jasa pengiriman sebagai akibat dari perkembangan digital marketing ini. Meskipun jasa pengiriman kurir dianggap sebagai komponen penting dari perkembangan digital marketing, sebagian besar pangsa pasar dimiliki oleh perusahaan swasta. Ini menunjukkan prospek yang sangat baik untuk industri ini. Pada awalnya, pt. Pos Indonesia (Persero), BUMN pengiriman paket, menguasai pangsa pasar Indonesia. Namun, karena lebih banyak perusahaan lain memasuki industri, persaingan menjadi lebih ketat dan mempengaruhi pasar. Hal ini menarik untuk dikaji karena PT. Pos Indonesia merupakan satu-satunya perusahaan kurir milik negara dan bersaing dengan perusahaan kurir swasta lainnya.Downloads
Published
2024-05-31
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2024 JCommsci - Journal Of Media and Communication Science
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
This work is licensed under Creative Commos Attribution - Non Commercial 4.0
International Licensed